GlasGiganten utmanar alla traditionella glasmästare och öppnar Sveriges största nätbutik för skräddarsytt bygg- och inredningsglas. Butiken vänder sig till hemmafixare och entreprenörer med behov av måttanpassade glaslösningar samt inredare och arkitekter som snabbt vill få fram prisuppgifter och beställningsunderlag.

Byggvaruhandeln pÃ¥ nätet ökar stadigt för varje Ã¥r som gÃ¥r. Det finns idag mÃ¥nga aktörer, bÃ¥de pÃ¥ nätet och i butik, som säljer standardlösningar för dusch-, fönster- och spegelglas. Den som vill ha nÃ¥got unikt när det gäller glas mÃ¥ste dock vända sig till sin lokala glasmästare, antingen rent fysiskt eller att mÃ¥ttuppgifter lämnas via telefon. NÃ¥gonstans pÃ¥ vägen tappas ofta kontrollen över vad som faktiskt har beställts.

– Vi sÃ¥g att det fanns ett behov av ett användarvänligt beställningsverktyg hos de som vill ha mÃ¥ttanpassade glaslösningar. Alla som renoverar vet hur mycket tid det gÃ¥r Ã¥t att för fÃ¥ fram underlag och priser, säger Jonas Skaghammar, VD och en av grundarna till glasgiganten.se.

GlasGiganten har öppet dygnet runt Ã¥rets alla dagar. UtifrÃ¥n projekt och plÃ¥nbok väljer och mÃ¥ttanpassar kunderna själva direkt pÃ¥ nätet de glaslösningar som behövs. Alla specifikationer sparas online och när kunden är nöjd levereras glaset direkt till aktuellt projekt.

För att kunderna ska känna sig trygga med att handla glas över nätet levereras allt glas frÃ¥n Svenska branschledande aktörer. Alla produkter är CE-märkta och uppfyller därmed de krav som EU ställer pÃ¥ säkerhet och funktion.

GlasGiganten AB är ett familjeägt företag som har levererat skräddarsydda glaslösningar i över 10 Ã¥r. Bolagets marknadschef heter Caroline Skaghammar. Hon berättar:

– Det ska vara kul att beställa måttanpassat glas och förverkliga sina idéer! Därför har vi tagit fram ett designverktyg där du som kund kan skräddarsy ditt glas i 3D. Vi satsar även på nya spännande användningsområden för glas, som till exempel mönstrade fönsterbrädesskydd och exklusiva väggtavlor i diamantglas. Vi lyssnar hela tiden på våra kunder och lägger till det som saknas. Målet är att GlasGigantens sortiment ska täcka alla glasbehov.

Intresset för butiken har hittills varit mycket stort och grundarna ser ljust pÃ¥ framtiden:

– Jag tror att våra måttanpassade glaskassetter med isolerglas kommer att bli en storsäljare, säger Jonas. Fastighetsägare blir mer och mer medvetna om att det går att minska uppvärmningskostnaderna med upp till 30% genom att byta ut gamla glaskassetter till nya moderna med energiglas och argongas. Har du en måttanpassad glaskassett i samma storlek som originalet handlar monteringen ofta om att ta bort befintliga lister och bara byta själva kassetten. Det behöver man inte heta Martin Timell för för att klara av på egen hand...

Nätbutiken kommer naturligtvis att sälja alla tillbehör och verktyg för de kunder som behöver det. Sen är det bara att köra – för vem vill inte vara med i utmanarlaget?

Mediakontakt:
Jonas Skaghammar, pressansvarig